{"id":116169,"date":"2019-02-02T18:50:20","date_gmt":"2019-02-02T17:50:20","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=116169"},"modified":"2019-02-14T13:42:07","modified_gmt":"2019-02-14T12:42:07","slug":"dj-la-fuente-interview-autos","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/dj-la-fuente-interview-autos\/","title":{"rendered":"DJ La Fuente: \u201cDie Suzuki is zo snel dat ik er kriebels van krijg in m\u2019n balzak\u201d"},"content":{"rendered":"
Job Smeltzer, also known as DJ La Fuente, is niet alleen zeer succesvol muzikant, maar ook petrolhead in hart en nieren. Bij La Fuente stroomt al van jongs af aan benzine door z\u2019n aderen. Z\u2019n succes in de muziekwereld maakt het voor de DJ mogelijk om de wagens waar hij vroeger alleen van kon dromen, nu op de stoep te hebben staan. Helaas moeten zijn prachtwagens tijdens deze kou naar binnen. Hij parkeert ze dus in het autohotel van Thornhedge Carstorage. Wij gingen daar eens lang om een praatje te maken met deze muzikale autogek.<\/strong><\/p>\n Om bij het begin te beginnen, wat wat je eerste auto eigenlijk?<\/strong> Was je ook een held in die auto?<\/strong> Welke van je auto\u2019s heeft relatief tot je levensfase eigenlijk het meeste indruk gemaakt?<\/strong> Want wat staat er nu precies bij je op de oprit?<\/strong>
\n\u201cDat was een Peugeot 205 1.9 GTI. Die wagen was een hele leuke maar ook hele gevaarlijke auto. Hij was heel erg licht. Je voelde je echt een held in die auto, dat ding was namelijk heel snel.\u201d<\/p>\n
\n\u201cDat vond ik zelf wel, ja. Ik heb spijt dat ik \u2018m heb weggedaan. Ik had hem eigenlijk nooit weg moeten doen. Je doet zo\u2019n auto weg omdat je weer geld nodig hebt voor de volgende, maar hoe vet was het geweest als je die hele rij van al je auto\u2019s nog hebt staan. Ik zag laatst een van m\u2019n oude BMW\u2019s rijden en daar werd ik gewoon helemaal gelukkig van. Die man was iets te snel weg, anders had ik zeker gevraagd of ik \u2018m terug kon kopen.\u201d<\/p>\n
\n\u201cIk ging van die Peugeot 205 naar een Alfa 147 2.0 Selespeed, een hele fijne auto, maar de stap die ik daarna maakte was echt een game changer. Daarna ging ik op vrij jonge leeftijd al naar een BMW 645i met een V8. Die kocht ik gebruikt met iets meer dan een ton op de teller. Ik had op dat moment bijvoorbeeld ook een R32 kunnen kopen, want dat ligt dan nog iets dichterbij zo\u2019n Alfa. Maar ik dacht \u2018nee, ik wil iets dikkers\u2019. En toen ik die achtcilinder onder m\u2019n kont had was ik verkocht. Dat geluid, die roffel, dat is verslavend. Het was ook heel spannend. Ik was denk ik 23 jaar oud en toen belde ik m\u2019n vader om te vragen of hij even wilde komen. Hij kwam dus kijken en toen hij hem zag vond \u2018ie hem ook wel vet. Nadat we een stukje gereden hadden zei hij: \u2018wow, dit is wel heel dik\u2019, en toen voelde het goed.\u201d<\/p>\n
\n\u201cEr staat een Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S, dat is m\u2019n daily driver. Die is vanbinnen en vanbuiten helemaal door TechArt getuned. Die auto is een one-off. Dat is echt m\u2019n kanon. Daar zit dan ook alles in wat ik in een auto zoek, dus van comfort tot snelheid tot exclusiviteit en daar rij ik dus ook mee naar al m\u2019n shows. Dat is dus m\u2019n nieuwste schat. Dan heb ik die McLaren GT4 Clubsport, die is door McLaren zelf getuned. Die heb ik vooral voor de rally\u2019s die ik rij zoals bijvoorbeeld StreetGasm. Die kocht ik ook omdat ik eigenlijk te zuinig ben op m\u2019n Ferrari, een 458 Spider, om daar die trips mee te rijden.\u201d<\/p>\n