{"id":114773,"date":"2019-01-08T21:00:57","date_gmt":"2019-01-08T20:00:57","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=114773"},"modified":"2019-01-08T14:10:03","modified_gmt":"2019-01-08T13:10:03","slug":"spotprijs-lada-niva-6x6","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/spotprijs-lada-niva-6x6\/","title":{"rendered":"Voor een spotprijs is deze absurde Lada Niva 6×6 van jou"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Wij zijn wel fan van auto\u2019s die zes wielen tellen. Compensatievoertuig of niet, een 6×6 is gewoon heel dik. Dat weten de ombouwbazen uit de autowereld inmiddels ook al een tijdje. Zo zagen we in het verleden namelijk al een Ford F-150<\/a> waar een as bij aan is geplakt en een Jeep Wrangler<\/a> met twee extra wielen.<\/strong><\/p>\n

Het grote probleem is alleen dat die met wielen overladen wagens vaak aan de prijzige kant zijn. Het is namelijk niet zo dat je met de opbrengst van je pas verkochte Astra ineens een Mercedes X-Klasse 6×6<\/a> op de stoep hebt staan. Maar wat nou als je een 6×6 versie hebt van een auto die an sich al niet de duurste is? De Lada Niva bijvoorbeeld.<\/p>\n

Prijskaartje van een half miljoen<\/h2>\n

Dan krijg je deze creatie. Een lange Niva met een extra asje. Eerlijk is eerlijk, hij ziet er best dik uit. Met 100.000 kilometer op de teller vindt de huidige eigenaar het tijd om \u2018m de deur uit de doen. \u00a0Als je \u2018m wil hebben kost je dat wel ongeveer een half miljoen. Een half miljoen Russische roebels welteverstaan. Dat is omgerekend zo\u2019n 6500 euro. Da\u2019s toch geen geld voor een brute 6×6?<\/p>\n

Het nadeel is wel dat je naar Rusland<\/a> zal moeten om je 150 pk sterke zeswieler op te halen voor dat geld. Het voordeel is dat die Lada\u2019s toch niet te slopen zijn, dus die terugrit overleefd \u2018ie wel. Bovendien maak je dan bij terugkomst wel helemaal de blits in je spotgoedkope zeswieler.<\/p>\n