moderner<\/a>. Zo zijn de klokjes voor je allemaal digitaal. \u00a0Althans, bijna allemaal. Alleen de toerenteller die recht voor de bestuurder gecentreerd is, is nog analoog. Precies zoals het een echte 911 betaamt. Verder is alles wel gepusht tot de digitale standaard en daar voorbij. Gelukkig vind je onder het vergrote scherm in de middenconsole nog wel een \u2018sportief pookje\u2019 die verbonden is aan de retesnelle PDK-bak van Porsche.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_107958\" align=\"alignnone\" width=\"1200\"] Foto: Porsche[\/caption]\r\n\r\nDie versnellingsbak met verbeterde dubbele koppeling is verbonden aan een 3.0-liter boxermotor. De zescilinder met twee turbo\u2019s levert nu een niet misselijke 450 pk. Daarmee valt voor de 911 Carrera S een topsnelheid te halen van 308 kilometer per uur, en voor de Carrera 4S een topsnelheid van 306 kilometer per uur. De \u20184\u2019 in 4S staat voor het aantal wielen dat aangedreven wordt. Een vierwielaandrijvingssysteem is wat zwaarder, daardoor ligt de topsnelheid iets minder hoog. Al hoor je ons niet klagen hoor. Met de 3.0-liter zescilinder trekt de 911 Carrera S in slechts 3,7 seconden naar de 100 kilometer per uur. De Carrera 4S doet hier zelfs 0,1 seconde minder over. Vink je het optionele \u2018Sport Chrono Pakket\u2019 aan, dan is de wagen er in beide gevallen nog 0,2 seconden sneller in een 0 tot 100 sprintje.\r\nPrijskaartje<\/h2>\r\nAls je dit sportieve pakket en alle andere opties achterwege laat bij het invullen van de optielijst, dan kun je een Porsche 911 Carrera S voor een kleine 157.000 euro op de stoep hebben staan. Voor een kale Carrera 4S is er een vanaf-prijs van ruim 165.000 euro. Natuurlijk zal vrijwel geen enkele Porsche optieloos de fabriek uitrollen, dus de prijs die uiteindelijk betaald zal worden voor de gemiddelde 911 zal wel een paar mille hoger liggen. Als je er nu een bestelt heb je nog een paar maanden de tijd om de aankoop thuis uit te leggen, de achtste generatie van de 911 zal namelijk vanaf het voorjaar van 2019 geleverd worden.\r\n\r\n[gallery size=\"full\" ids=\"107971,107969,107959,107965,107964,107963,107962,107946,107947,107949,107950,107957,107953,107952,107948,107951\"]\r\n\r\n "},"excerpt":{"rendered":"
Al een tijdje smachten autofanaten naar de achtste generatie Porsche 911. Ondanks dat we…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":107975,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6,19691],"tags":[39,662,62526,1300,5903],"yst_prominent_words":[62522,34966,62514,2516,62521,62519,62518,5900,62516,62513,62520,62515,62517,1565,59209,3395,3350,2028,1560,1915],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/107941"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=107941"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/107941\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":107978,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/107941\/revisions\/107978"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/107975"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=107941"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=107941"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=107941"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=107941"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}