{"id":102389,"date":"2018-10-29T11:18:04","date_gmt":"2018-10-29T10:18:04","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=102389"},"modified":"2018-10-29T11:18:45","modified_gmt":"2018-10-29T10:18:45","slug":"mclaren-speedtail","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/mclaren-speedtail\/","title":{"rendered":"McLaren Speedtail is snelst accelererende auto naar 300 km\/u"},"content":{"rendered":"
<\/div>

McLaren lanceerde afgelopen weekend met de McLaren Speedtail opeens een nieuwe hypercar. Hyper is \u2018ie zeker, want dit is de snelst accelererende auto naar de 300 km\/u.<\/strong><\/p>\n

Hij doet er 12,8 seconde over en daarmee is \u2018ie nog een seconde sneller dan de Bugatti Chiron en vier seconde sneller dan de McLaren P1. Dat haalt \u2018ie dankzij een V8 met turbo en een hybridesysteem on the side. In totaal leveren die twee samen 1050 pk. Daarmee kan een topsnelheid van boven de 400 km\/u worden behaald, al zal die op dat absolute topsnelheid het nog altijd moeten afleggen tegen z\u2019n Franse rivaal.<\/p>\n

McLaren Speedtail is opvolger van de F1<\/h2>\n

Wat gelijk opvalt aan de bolide is dat \u2018ie een stoel centraal voorin heeft. Inderdaad, precies zoals de legendarische McLaren F1<\/a>. De McLaren Speedtail kan dan ook worden gezien als de eerste echte opvolger. Net als z\u2019n voorganger uit de jaren \u201990, worden ook van de Speedtail 106 exemplaren gefabriceerd. Mocht je interesse hebben dan hopen we dat je er al een hebt gekocht, want alle exemplaren zijn al helemaal uitverkocht. De kopers hebben wel in de buidel moeten tasten, want de vraagprijs ligt op een kleine 2 miljoen euro (1,97 miljoen om precies te zijn).<\/p>\n

Nieuwste techniek<\/h2>\n

De Speedtail zit vol gestouwd met de allernieuwste techniek. Zo zijn er geen buitenspiegels, maar camera\u2019s (zoals we dat eerder bij de\u00a0Audi e-tron<\/a> zagen). Verder introduceert het Britse supercarmerk Thin-Ply Technology Carbon Fibre<\/em> (TPT): dit houdt in dat de auto is opgebouwd uit superdunne carbonlaagjes. Verder is het mogelijk om de bolide op hoge snelheid nog eens 35 mm te verlagen,\u00a0zodat je nog steviger aan de weg zit geplakt. Dat zelfde doel dienen de dichte voorwielen, zodat de auto volle punten scoort op de aerodynamica.<\/p>\n

\"McLaren
Foto: McLaren<\/em><\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

Naast de centrale positie voorin, is er nog ruimte voor twee vrienden of vriendinnetjes achterin. Maar kijk hierboven op de foto even hoe fucking bruut die cockpit van de bestuurder eruit ziet. Dit moet voelen alsof je een racewagen bestuurt. Verder is het qua design natuurlijk next level, al zullen de meningen verschillen of dit mooi is of niet. Over een ding valt niet te discussi\u00ebren, want dat de McLaren Speedtail spectaculair is, lijkt ons geen twijfel over bestaan.<\/p>\n