Winkelen: waarom het niet onze hobby is en hoe het ook anders kan

redactie 22 nov 2015 Entertainment

Ons probleem met winkelen zit hem niet zozeer in het winkelen zelf (we hebben allemaal wel eens iets nieuws nodig) maar in de soorten winkels die er zijn en de tijd die het ons kost. Een opgeruimde en overzichtelijke winkel voor je T-shirt en jeans, de mediamarkt voor de digitale decoratie in huis en de Macstore voor je gadgets. Done! Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn? Het probleem wat we hebben met het klassieke winkelen is het struinen achter je chick aan in winkels waar geen mannenafdeling is of waar het altijd een bende is. Maar waar komt dit vandaan? Wij hebben de verklaring en geven je tips hoe het ook kan!

Click & go
In de meest ideale situatie vind je natuurlijk meteen datgene waar je naar op zoek bent zodat je kan afrekenen en gaan. Online winkelen is natuurlijk de oplossing om geen risico te lopen dat je een hele dag kwijt bent en uiteindelijk alsnog met lege handen thuis komt. Ruim 10 miljoen online shoppers in ons land scoren op deze manier hun items. Met name kleding en reizen zijn de meest gekochte producten en diensten waar we niet meer de deur voor uitgaan. En zelfs hier kunnen we nog meer tijd besparen! Zo heb je tegenwoordig websites waar je gemakkelijk aan kan geven naar wat voor outfit je op zoek bent qua stijl, kleur, maat etc. Vervolgens stelt een style-expert jouw outfit samen en krijg je een complete box thuis gestuurd. Top!

Buiten kleding, reizen, telecom, events, muziek, hardware etc. breidt het online assortiment zich tegenwoordig snel uit. Dat we geen zin hebben om rond te struinen in de Primark is logisch maar 5 keer op en neer naar bijvoorbeeld de bouwmarkt voor een plint en een lat worden we ook niet echt vrolijk van. Voor alle klussers onder ons dus gunstig om te weten dat je ook hiervoor vanuit je luie stoel diverse gereedschappen en materialen kan bestellen. Laat het thuis bezorgen en je kan meteen aan de slag!

I am hunter
Er is een reden waarom we snel en efficiënt onze spullen willen kopen. Dit wordt namelijk bepaald door onze evolutionaire achtergrond en hiermee bedoelen we met name de periode waarin we allemaal nog de oerman uithingen. Mannen zijn volgens deze theorie bewezen jagers. We hebben geen geduld voor een lange zoektocht maar gaan direct op ons doel af! Precies.. evolutie zegt het.

Reageer op artikel:
Winkelen: waarom het niet onze hobby is en hoe het ook anders kan
Sluiten