Een geheel station in 9 uur bouwen. Bij dit gegeven zal 99% van de ondernemers in de slappe lach schieten. Waar anders is het wel mogelijk dan in China. 1500 bouwvakkers werkten non-stop in de nacht door en hadden de volgende morgen het station af.

Wat een werkbazen, die Chinezen. Natuurlijk werd niet alles gedaan met de blote vuist. Bij dit kunstwerk waren wel 7 treinen en 23 graafmachines om de mannen te helpen. Best wel logisch als je de immens zware spoorrails op de goede plaats wilt krijgen. Die hebben ongetwijfeld een paar Mastertools laten overvliegen van Bouwbestel, dat kan niet anders.

Het Longyan station in het oosten van China is een onderdeel van de Nansanlong-spoorlijn. Deze spoorlijn verbindt de Yangze-rivierdelta met de Parelrivierdelta. Zo kunnen er weer miljoenen Chinezen met meneer kadeng kadeng naar het werk. De trein die over deze 246 kilometer lange rails komt te rijden, kan een snelheid bereiken van 200 kilometer per uur. Reizigers vanuit onder andere Shaxian, Sanmingen Zhangping kunnen hier eind 2018 gebruik van maken.

Wij doen het hun niet na. Voordat wij eenmaal de werkjas hebben aangedaan, moeten we eerst nog een aflevering van Peaky Blinders checken.