Slaap is hét medicijn tegen ouderdom en voorkomt obesitas en diabetes

redactie 28 apr 2016 Entertainment

Zijn we een beetje uitgerust mannen? We hopen dat jullie langer hebben geslapen dan zes uur, minder slaap is namelijk heel ongezond. Volgens de Britse Slaapraad heb je twaalf procent meer kans om vroeg te overlijden als je minder dan zes uur slaap per nacht krijgt. Na een avondje stappen een paar uurtjes slapen om vervolgens brak op werk te verschijnen is niet zo heel erg, maar heb je chronisch te weinig slaap dan kan dit lijden tot allerlei aandoeningen en ziektes.

Diabetes, obesitas en hartaandoeningen zijn een antaal van de gevolgen van chronisch slaaptekort en ook stress kan een gevolg zijn van te weinig slaap. Een woordvoerder van de Britse Slaapraad zei dat we fruit en groenten eten veel belangrijker vinden in een gezonde levensstijl en dat we slaap vergeten. Terwijl het toch uiterst belangrijk is.

Daar bovenop is er een rapport uitgekomen van de Public Health England waarin staat dat het oud worden zoals wij dat kennen maar voor 20 tot 30 procent biologisch is. Het overige deel is verval en verwaarlozing. Dit betekend dus dat je zelf in de hand hebt hoe snel en hoe erg je achteruit gaat. Het wordt niet direct in verband gebracht met slaaptekort maar het helpt zeker om een goede acht uur op één oor te liggen. We weten dat het moeilijk is, maar ga eens een paar uur eerder naar bed en je toekomstige zelf is je dankbaar. Laat al die superfoods maar links liggen en doe simpelweg je ogen dicht, hét medicijn tegen ouderdom.

Reageer op artikel:
Slaap is hét medicijn tegen ouderdom en voorkomt obesitas en diabetes
Sluiten