Review: Ecooter E2 S is lekkere cruise-scooter met een groen hart

In het kader van liever lui dan moe, mochten wij een paar weken de Ecooter E2 S lenen. Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe scooter en toevallig op Groenlinks stemmen, dan is dit de tweewieler voor jou. Nou ja, als je op een andere politieke partij stemt ook wel hoor.

De Ecooter E2 S dus. De naam zegt het al, een Ecooter. Niet te verwarren met scooter. De E staat inderdaad voor elektrisch. Wij kregen een exemplaar mee met blauw kenteken, wat inhoudt dat je er zonder helm mee mag rijden. Ware het niet dat we in de hoofdstad leven, waar dat dus niet mag. Maar zoals zo’n beetje elke blauwe plaat-houder doet iedereen dat toch, dus laten wij de helm ook achterwege. Is natuurlijk ook een tikkie onzin, want de elektrische fietsen die gaan vaak over de 30 km/u en daar hoef je geen helm op.

In het zwart is ‘ie ook wel nice

Looks

De tijden dat we met een Yasuni-uitlaat en 70cc blok op onze scooters hadden, zijn al wel een paar jaar voorbij. Daar zitten we ook niet meer op te wachten. Tegenwoordig willen we gewoon zonder problemen ontspannen van A naar B cruisen, zonder dat we gelijk op de rollerbank worden gezet en weer een paar donnies naar Leeuwarden moeten overmaken. Qua looks vinden we dit wel een van de betere scooters van de laatste tijd. We krijgen ‘m mee in het zilvergrijs, wat ‘m goed staat. Toffe en opvallende feature vinden we de brede LED-lamp voorop. Ook fraai is het display, waarop te zien is hoeveel procent je batterij nog vol is, de tijd, temperatuur, het aantal kilometers dat je scooter heeft afgelegd en de snelheid die je rijdt. Handig is dat er een USB-poort op zit, zodat je tijdens het rijden je telefoon kan opladen. Zijn toch handige features.

Je kan er ook mee backpacken.

Rijden

Hij rijdt ook nog eens heel lekker. Hij is lekker wendbaar, niet te zwaar en trekt snel op. Zoals gezegd hebben wij de scooter met een maximumsnelheid van 25 km/u, dus heel snel gaat ‘ie niet. Dat is wel een minpuntje. Hij gaat ook echt maar 25 km/u, waardoor je wordt ingehaald door elektrische fietsen die op 32 begrensd zijn. Mocht je toch harder willen, dan kun je ook gewoon de E-cooter met geel kenteken halen. Die is helemaal razendsnel, want die gaat in 4,5 seconde al naar de 45 km/u. Dan heb je helemaal van niemand last als je vooraan het stoplicht staat. Het is natuurlijk een e-cooter, dus laten we het even over de actieradius hebben. Bij een snelheid van 20 km/u zit je op zo’n 110 kilometer actieradius. In de praktijk hebben wij ervaren dat we zo’n drie volle dagen (woon-werkverkeer in de stad) konden rijden zonder op te laden. Heel schappelijk als je het ons vraagt. Ook wel relaxed is dat je de accu er gewoon uit kan halen en aan het stopcontact kan leggen. In drie uurtjes ben je weer ready om te blazen over het wegdek.

Dwars door de Sahara!

Prijs

Wij zijn wel gecharmeerd van de Ecooter. Hij ziet er goed uit, rijdt zeer soepel en de actieradius is uitstekend. Dan ben jij vast benieuwd wat dit alles mag kosten. Nou, de prijs van de Ecooter E2 S bedraagt €2.599 inclusief BTW en kosten voor het rijklaar maken. Daar krijg je wel een volbloed scooter voor terug. Bovendien hoef jij je niet meer druk te maken over je CO2-afdruk, want met deze Ecooter zit je wat dat betreft zwaar in de safezone. Interesse? Meer info vind je op ecooter.nl!

Reageer op artikel:
Review: Ecooter E2 S is lekkere cruise-scooter met een groen hart
Sluiten