Nederlandse hobbyist bouwt dikke café racer van Honda VT1100

Redactie 5 jun 2017 Machines

We hebben al veel dikke custom café racers voobij zien komen op FHM.nl. Wij denken dan gelijk aan die Yamaha, Harley of BMW. De Nederlandse Stefan van der Riet van Raw Metal Racers dacht: ‘maar dat kan ik ook’, en is daarop aan de slag gegaan met een Honda VT1100C SC18 uit 1986.

In een paar maandjes toverde hij de tweewieler om van een oubollige geschiedenisleraar bike tot eentje waar je wel mee bij de meisjes aan kunt komen. En hallo, als ze zien dat je zó handig met je handen bent dan ruiken ze natuurlijk de potentie.

Wij vinden ‘m heel dik. Nou boys, wat mag ‘ie kosten?

Hieronder nog een making-off video van de custom café racer:

Rebuild of the bike.Everything is painted, so the engine and frame could be reunited for the last time.After that, I reassembled the front fork with new seals and a self made bushing between the rebound-spring and piston, to shorten the fork and make them a little more rigid.I've completely taken apart the wiring harness and only put back the basic wiring which I needed, all electronic ECU and other components are hidden in a little box.The exhaust wrap looked really cool on the bike, I'm glad that I took this color.Due to some modifications on the exhaust and open foam Twin Air filters, the main jets must be adjusted. I took 145 instead of the original 140 Keihin jets.The bike runs really well after some little adjustments and I will post a video of driving the bike soon!The seat of the bike was done by: Marcel Miller from Miller Kustom Upholstery#RawMetalRacers#BuiltToPerfectionOpbouwen van de motor.Alles is gespoten, dus nu konden het motorblok en het frame voor de laatste keer herenigd worden.Daarna heb ik de voorvork geassembleerd met nieuwe keerringen en eigen gemaakte bussen tussen de bovenste demp-veer en de zuiger, om de voorvork wat in te korten en om ze wat stugger te maken.Ik heb de complete kabelboom uit elkaar gehaald en alleen de essentiële basis kabels terug gezet, alle elektronische ECU en andere componenten zijn weggewerkt in een klein bakje.De uitlaat wrap staat echt super goed bij de motor, blij dat ik deze kleur gekozen heb.Door wat modificaties aan de uitlaat en de open Twin Air schuimfilters moest ik de hoofdsproeiers aanpassen. Ik heb 145 gemonteerd in plaats van de originele Keihin 140 sproeiers.De motor loopt heel goed na wat afstel werkzaamheden, ik zal binnenkort een mooi filmpje maken van de rijdende motor!#RawMetalRacers#BuiltToPerfection

Geplaatst door Raw Metal Racers op zondag 30 april 2017

Beeld: Raw Metal Racers

Reageer op artikel:
Nederlandse hobbyist bouwt dikke café racer van Honda VT1100
Sluiten