Marvel vs Capcom Infinte Review: Knokken met een berg aan personages

Hou jij van actie terwijl je speelt? Lekker knokken in spannende gevechten? En vind jij de superhelden uit het Marvel-universum tof? Dan is Marvel vs Capcom Infinite de perfecte game om in huis te halen.

Marvel vs Capcom Infinite is een 2D-fighting game waarbij de universa van Capcom en Marvel bij elkaar komen. Dat betekent dat je enerzijds kunt knokken met personages als Iron Man, the Hulk en Captain America en anderzijds met gamehelden uit Capcom-games zoals Mega Man, Dante (Devil May Cry) en Chris Redfield (Resident Evil). In elk potje dat je speelt vorm je een team van twee personages en het doel is uiteraard om de tegenstander te verslaan. Dat doe je door een combinatie van speciale aanvallen die je kunt uitvoeren, alsmede de mogelijkheid om op het juiste moment tussen de twee personages die je in de strijd meeneemt te wisselen en zodoende een heerlijke combo er uit te gooien. We hebben Marvel vs Capcom Infinite uitgebreid gespeeld en dit zijn daarbij onze belangrijkste conclusies

Heerlijk vechtsysteem

Het belangrijkste gegeven dat we mee hebben genomen uit onze speelsessies, is dat de game gebruik maakt van een heerlijk vechtsysteem. Bij games als deze is het soms de vraag hoe het speelt en moelijk het is om alles voor elkaar te krijgen. Maar na een minuut of vijf spelen haalden we al wat toffe acties uit. Bovendien is het een titel waar er veel ruimte voor verbetering is. Hoe meer je het speelt, hoe meer je leert over de combo’s, maar ook wat de handige momenten zijn om van personage te wisselen. Time je dat goed, dan kun je zo een heerlijke lange combo uit de mouw schudden.

Veel diverse personages

Met personages uit twee universa ligt het voor de hand dat er genoeg keuze is. Belangrijker is echter dat elk personage uniek aanvoelt, zonder dat je een complete tutorial moet voltooien om te begrijpen hoe de vork in de steel steekt. Je kunt gewoon lekker wisselen en ontdekken wie er het beste bij je past. En als je dan een favoriet hebt gevonden, dan is het nog zaak om daar een tweede aan vast te koppelen en zo een tandem te maken die haast onoverwinnelijk is.

Verhaal komt matig op gang

Het hoofdonderdeel van Marvel vs Capcom Infinite is zonder twijfel de Story-modus. Hierin wordt duidelijk gemaakt hoe het kan dat de twee verschillende universa bij elkaar zijn gekomen en maak je kennis met de duistere kracht die hier verantwoordelijk voor is. Het grote probleem van deze modus is dat het tergend langzaam op gang komt. De ontwikkelaar vond het blijkbaar een uitstekend idee om je het eerste uur te irriteren met saai cutscenes en verplichte gevechten waarbij de diverse personages één voor één voorbij komen zonder te boeien. Later wordt het wel iets beter en kent het verhaal een aantal pittige en interessante gevechten, maar daarvoor moet je dus wel eerst door een zure appel heenbijten.

Marvel vs Capcom Infinite is nu verkrijgbaar voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.