Lego Marvel Super Heroes 2 Review

Als je aan Lego-games denkt, dan denk je gelijk aan titels die geschikt zijn voor een jonger publiek. En ergens heb je daar een goed punt. Het zijn games die dankzij het oneindige aantal levens ideaal zijn om mee te beginnen gamen. Maar stiekem zijn het ook games die gewoon goed in elkaar zitten. Zodoende zijn we met plezier aan de slag gegaan met Lego Marvel Super Heroes 2.

Zoals de naam van de game doet vermoeden, speelt het geheel zich af binnen het Marvel-universum. En dat is behoorlijk groot. Zo begin je de game met de Guardians of the Galaxy, die op een planeet helpen bij een evacuatie nadat een stel badguys de boel daar terroriseren. Hierna ga je terug naar aarde en speel je met personages uit The Avengers en zo gaat het telkens maar door. Elk level is weer een klein avontuur op zich. Daardoor ontbreekt er zoiets als een sterk overkoepelend verhaal, maar dat mis je tegelijkertijd ook weer niet. Je speelt deze game op standje relaxt en achterover leunend. En met die instelling is er genoeg te beleven.

Er is altijd wel iets te doen

Het grootste pluspunt aan Lego Marvel Super Heroes 2 is dat je altijd bezig bent. De ene keer word je omsingeld door vijanden en ben je als een bezetene aan het knokken. De keer daarop bevind je je voor een dichte deur en moet je bedenken hoe je dit probleem oplost. Soms is het daarbij een puzzel die je moet tackelen, een andere keer moet je een speciale vaardigheid van één van de beschikbare helden gebruiken. En dan zijn er nog de vele kleine geintjes die in de game zijn verwerkt. Je zult niet snel een saai moment beleven en dat is goed.

lego marvel super heroes 2

Ideaal om met zijn tweeën te spelen

Hoewel Lego Marvel Super Heroes 2 heel erg goed in je eentje is te spelen, komt hij nog beter tot zijn recht wanneer je hem met een maat gaat spelen. Op dat moment kun je samen strijden en samen puzzels oplossen. Met name dat laatste is handig om met zijn tweeën te doen. Soms moet je namelijk één personage op een bepaald object laten staan om op die manier ergens een deur te openen. Dat werkt gewoon beter als je het met iemand anders speelt en die duidelijke instructies geeft van wat je moet doen. Ook is de lol die je beleeft als je met zijn tweeën losgaat gewoon een stuk groter.

Een berg aan personages en unlocks

Als jij het lekker vindt om games te spelen waarbij je van alles kunt vrijspelen, dan zit je bij lego Marvel Super Heroes 2 aan het juiste adres. Er zijn tientallen verschillende personages uit het Marvel-universum die je vrijspeelt en dan mee los kunt gaan. Daarmee kun je dan levels die je voltooid hebt voor een tweede keer spelen. Op die manier kun je dan ook weer diverse geheimen tegenkomen en nieuwe dingen beleven. Wie alles uit de game wilt halen, is vele tientallen uren verder.

Win de game

Tot slot hebben we dankzij Warner Bros. Nog een mooie prijsvraag. We geven de PlayStation 4-versie van de game weg samen met een aantal leuke goodies, waaronder een special Lego-schip en een Lego Mini Figurine. Het enige wat je moet doen om hier kans op te maken is een mail sturen naar [email protected], waarbij je aangeeft mee te willen doen met de prijsvraag. Laat daar ook even je adresgegevens achter, zodat we het pakket op kunnen sturen.