De zomer staat weer voor de deur en dat betekent dat iedereen in de beste vorm van zijn leven wil verkeren. De sixpack moet zichtbaar worden want op het strand wil je je niet schamen, maar pronken met je lichaam. Nou begrijpen wij ook wel dat dat niet zomaar voor iedereen weggelegd is maar misschien is het toch wel weer makkelijker dan je denkt. Je kan tegenwoordig afvallen met shakes, afslankpillen nemen of gebruik maken van een dieetschema. Waar een aantal jaartjes geleden de beloftes van die producten spannender waren dan de werking zelf begint daar nu snel verandering in te komen.

Laten we in ieder geval beginnen met het belangrijkste: beweging. Je kan jezelf helemaal volstoppen met pillen en afval shakes maar die werken ook het best als je toch echt een beetje beweegt daarnaast. Jaja wij snappen het ook wel, als je bewegen en/of sporten leuk vindt kom je überhaupt niet zo heel snel bij de afval producten terecht omdat je, simpel gezegd, minder snel wat voller bent/wordt.

Dus: trainen plus  op je voeding letten + afslank producten. Zo zorg jij ervoor dat je lichaam ‘on fleek’ is deze zomer. Een goeie tip is om veel aan intervaltraining te doen, dit heeft namelijk een hoop voordelen waar niet iedereen mee bekend is. Afvallers gaan al snel een uur op de loopband of de fiets ploeteren terwijl dat niet (altijd) het beste resultaat geeft.

Dit zijn de voordelen van intervaltraining:
– Een intervaltraining vergt zeer veel energie, waardoor je tijdens de intervaltraining veel calorieën verbrandt.
– Tot 48 uur na de intervaltraining blijf je calorieën verbranden, omdat je ook je spieren hebt getraind.
– Je spiermassa neemt toe , waardoor je lichaam steeds meer energie nodig heeft en je dus meer vet zal verbranden.
– Je lichaam komt in zeer goede conditie en dat ga je ook duidelijk zien.

Zorg naast je trainingen voor een dieetschema, gebruik goede afslankpillen of begin met een afvallen met shakes-programma en knal als een rockster de zomer door.

Maar hoe krijg je nou echt die sixpack waar de vrouwtjes van kwijlen en andere mannen jaloers op zijn? Hier komen 5 tips voor zichtbare buikspieren:

1. Verlaag je vetpercentage
De meest voorkomende reden dat jouw sixpack niet zichtbaar is omdat er een laagje vet overheen hangt. Je kan je helemaal suf trainen op de buikspierbank maar als dat laagje vet er zit, worden ze nu eenmaal niet goed zichtbaar. Om je sixpack te showen zou je een vetpercentage van 12% of lager moeten hebben. Hoe krijg je dat? Door droog te trainen: een goed gebalanceerd voedingspatroon, zware krachttraining en voldoende cardio-trainingen.

2. Zorg voor afwisselende buikspier trainingen
Veel mensen denken dat je met alleen sit-ups of cruches vanzelf wel een sixpack gaat krijgen. Het is verspilde moeite om elke avond 1000 sit-ups te doen op je yoga-matje in de woonkamer. Afwisseling is het belangrijks. Er bestaan talloze oefeningen en variaties die je kunt doen. Onthoudt dat je abs niet uit één spier bestaan maar uit meerdere spieren en die stimuleer je allemaal op een andere manier. sixpack anatomie
Met sit-ups train je bijvoorbeeld alleen de rechte buikspieren, terwijl je voor een mooie sixpack ook je onderste en schuine buikspieren moet trainen. Doe bijvoorbeeld dus ook variaties op de plank en leg raises om een mooi ontwikkelde sixpack te krijgen.
PS: met squads en deadlifts train je ook je abs!

3. Neem voldoende rust
Less = more is een principe dat in de fitnesswereld ook opgaat. Tuurlijk moet je je kop eraf trainen als Joel Beukers als je in de gym staat maar daarna is rust even belangrijk. Je spieren hebben rust nodig om te herstellen en verbeteren na zware belasting. Een veel gemaakte fout is het elke dag trainen van je buikspieren. Ik snap dat je enthousiast en gemotiveerd bent om die sixpack te kweken, maar zo ontneem je de buikspieren de kans om helemaal te herstellen.
Het nemen van rust is dan ook één van de meest onderschatte tips als het gaat om de sixpack.

4. Train hard en zwaar
Een sixpack komt niet zomaar uit de lucht vallen, hij wordt wel zichtbaarder wanneer je een laag vetpercentage hebt maar je maakt pas écht indruk als je een setje betonblokken hebt staan. Dat krijg je alleen als je er keihard aan werkt, niet alleen in de gym maar ook in de keuken. Je moet je 100% inzetten om een strak wasbordje te fixen.
Zeker wanneer je onder de 10% wilt komen qua vetpercentage vergt dat veel doorzettingsvermogen, discipline en motivatie om week-in-week-uit vol te houden.

5. Volg een gebalanceerd en gezond voedingspatroon
“Abs are made in the kitchen” is een veelgenoemde spreuk binnen fitness en is zeker accuraat. Als stelregel voor voedingsstoffen geldt vaak 30% eiwitten, 40% koolhydraten en 30% (onverzadigde) vetten zoals uit olijfolie, vis en ongezouten noten. Natuurlijk ligt dit soms ietwat anders maar het is een goed uitgangspunt. Een andere methode die veel gebruikt wordt is 2 gram eiwit en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht te eten. De overige benodigde calorieën haal je uit koolhydraten. Verder moet je goed letten op de inname van suiker en zout. Het liefst vermijd je deze zoveel mogelijk. En geloof het of niet, naast een goed voedingspatroon en fitnessschema kunnen pillen als de Garcinia Cambogia je erg goed helpen!