23 jaar lang had de Formule 1 hetzelfde logo, maar nieuwe tijden breken aan. Vandaag onthulde, Liberty Media, de eigenaar van de F1, het nieuwe logo. De eerste stap in een een compleet nieuw brand design van de sport waarbij het wil verfrissen en herpositioneren.

Het logo is ontworpen door Wieden + Kennedy Londen, een vooraanstaand advertising agency dat over de hele wereld actief is voor merken als Nike, Coca-Cola en Facebook. Het logo is geïnspireerd op basis van feedback van fans over de hele wereld. Het moet de vorm van een F1-auto voorstellen. Laag bij de grond en snel. Wij zijn er een mooi chicane in; een scherpe bocht op een mooi circuit die richting finishlijn stormen.

F1 logo
Het oude logo van de F1.

Ellie Norman, de chef marketing van de F1, is er blij mee: “Het is een simpel maar gedurfd ontwerp. Het past beter bij de mobiele en digitale markt van nu.” Sean Bratches, de commerciële pief van de F1, vond een logowijziging noodzakelijk. “De ‘1’ die in de weggelaten ruimte van het logo werd gevormd, komt niet goed over op digitale platformen. Veel mensen zagen die 1 niet eens. Daarom wilden we nu een simpel en duidelijk logo.”

Verandering is altijd moeilijk, maar wij vinden het nieuwe logo wel strak hoor. Ziet er goed uit toch? Weet jij in elk geval alvast waar je aan kan wennen als we Max volgend seizoen de Grand Prix-overwinningen aaneen zien rijgen.

F1 logo
Nieuwe logo van de F1.