6 conclusies die we kunnen trekken uit de onthulling van Destiny 2

Redactie 19 mei 2017 Entertainment

Gisteravond werd in Los Angeles Destiny 2 echt onthuld. Eerder wisten we al dat de game op 8 september uit zou komen en dan zou verschijnen op de Xbox One, PlayStation 4 en pc. Dat laatste platform kreeg het eerste deel niet, dus voor pc-gebruikers is dit goed nieuws. Met de onthulling en het tonen van de gameplay is er heel wat duidelijk geworden. De hoogtepunten vind je in de onderstaande video, maar we zetten graag ook alles op een rijtje.

1. Destiny 2 draait om drie pilaren
Tijdens de ontwikkeling van de game vroeg Destiny 2-ontwikkelaar Bungie zich af waar het tweede deel om moest draaien. Om dat duidelijk te beantwoorden, kwam men met drie pilaren waar de game op moet steunen. Ten eerste moet de game een wereld hebben waar je als speler echt graag in ronddoolt. Daarnaast moeten er gewoon toffe dingen zijn om te doen. En tot slot moet het mogelijk zijn om altijd iemand te hebben om mee te spelen.

2. Crucible wordt 4 tegen 4
Hoewel Destiny 2 een game is die voornamelijk draait om het verkennen van de wereld, het afschieten van vijanden en het scoren van loot, is er net als in het eerste deel een competitieve modus, genaamde de Crucible. In deel twee kun je die spelen in teams van maximaal vier spelers. Dit zou op papier de samenwerking met andere spelers moeten verbeteren.

3. Iedereen kan nu Raids en Trials spelen
Eén van de grote nadelen van Destiny is dat je pas de volledige ervaring krijgt als je de game met online vrienden speelt. Als je een zogenaamde loner was, dan was het onmogelijk om content zoals Raids te spelen. In Destiny 2 is dat verleden tijd. Via een systeem genaamd Guided Games is het als eenzame speler mogelijk om tijdelijk clans te joinen en daarmee Raids af te leggen.

4. Meer keuzes in wapens
Omdat Destiny 2 een shooter is, spelen wapens een belangrijke rol in het geheel. Net als in het eerste deel heb je drie wapens die je mee kunt nemen in de strijd. Deze zijn echter niet meer gekoppeld aan een wapen classe (zoals assault rifle en pistool), maar gekoppeld aan soort. Je hebt een Kinetic, Energy en Power-slot. In theorie zou je dus drie verschillende assault rifles bestaande uit drie verschillende classe-soorten mee de strijd in kunnen nemen.

5. Nieuwe locaties
Destiny 2 introduceert verder een aantal nieuwe locaties om in te strijden. Uiteraard zijn er missies te vinden op aarde, maar wordt er ook afgereisd naar andere planeten. Deze heten Titan, Io en Nessus en beloven wat boeiende confrontaties te huisvestigen.

6. Lijkt op meer van hetzelfde
Ondanks dat de game hier en daarna nog wat andere dingen toevoegt, zoals nieuwe mogelijkheden om met classes speciale aanvallen uit te voeren, lijkt de game vooral meer van hetzelfde te zijn, maar dan wat toegankelijker en uitgebreider. Dat is niet erg als je het eerste deel tof vond. Wij hopen echter dat het verhaal van de game nu een stuk beter is en er minder herhaling gaat zijn. Op 8 september komt de game zoals eerder gezegd uit en hopen we dan er helemaal los mee te gaan.

Reageer op artikel:
6 conclusies die we kunnen trekken uit de onthulling van Destiny 2
Sluiten