De SuperBowl komt eraan, dus zijn alle grote merken druk bezig miljoenen te spenderen aan peperdure commercials. Zo ging Mercedes in zee met The Coen Brothers om een superdikke reclame te bouwen voor AMG en zagen we Jason Statham ook al acte de présence geven in een kontschoppende video voor Wix.com.

Ook hét biermerk van Amerika, da’s Budweiser, kan niet achterblijven. Als je het nieuws een beetje hebt gevolgd dan is het je vast niet ontgaan dat Trump de toegang tot zijn land heeft ontzegd voor mensen uit zeven moslimlanden. Het spotje van het biermerk sluit naadloos aan op die maatregel van de verse president en lijkt een politieke statement te willen maken richting The Don.

Toch is dat niet de bedoeling geweest van Bud. Zo vertelde vice president of marketing Ricardo Marques tegen Adweek: ‘There’s really no correlation with anything else that’s happening in the country. We believe this is a universal story that is very relevant today because probably more than any other period in history today the world pulls you in different directions, and it’s never been harder to stick to your guns.’

Het zou ook wel bizar snel uit de grond gestampt zijn. Als wordt gekeken naar de behind-the-scenes footage van de commercial Adweek zie je dat het idee al in oktober is bedacht, toen Hillary Clinton nog op pole position lag voor de zetel in The Oval Office. Hoe snel tijden kunnen veranderen hé. Aardige commercial, though. Ondertussen kijken wij reikhalzend uit naar een nieuwe sexy spot van hamburgerketen Carl’s Jr.