Brabus 800 Widestar is een van de dikste G-klasses ooit

Elk zichzelf respecterende automerk heeft wel een huistuner. BMW heeft Alpina, Audi heeft ABT en Mercedes heeft Brabus. Die laatste komen nu met een eigen versie van de G-klasse die alle perken te buiten gaat. Hoe dik kun je het maken? Dit is de Brabus 800 Widestar.

En dit is alles waar elke G-klasse liefhebber ooit van gedroomd heeft. Als basis hebben ze een G63 gepakt, om die vervolgens te transformeren in de most badass G63 aller tijden.

Brabus 800 Widestar = pk-bom

Onder de kap hebben ze de 4,0 liter V8 gekieteld naar, wel ja, 800 pk! Dat is nog even 215 pk meer dan in je standaard G63 AMG. Daarmee is het mogelijk om in 4,1 seconden naar de 100 km/u te blazen. Dat is slecht een halve seconde langzamer van de Lamborghini Urus.

Brabus Widestar 800
Foto: Brabus

Niet alleen de prestaties zijn indrukwekkend, de looks zijn minstens zo vet. De Widestar is voorzien van een glossy carbon fiber all oer the place. Van de hood tot de spoiler en alles daartussenin. Ziet er waanzinnig uit. En oké, ook wel een beetje kitsch, maar wie maakt dat iets uit.

Het is een G-klasse, dus mag je ook verwachten dat ‘ie offroad kan. Kan die ook, mede dankzij de vergrootte 23-inch custom ‘Platinum Edition’ wielen met high-performance wielen.

Brabus Widestar 800
Foto: Brabus

Dan het interieur. Jongens, dit ziet er toch veel te bruut uit. Leer al over the place en om het helemaal af te maken hebben ze a la Rolls Royce een sterrenhemel ingebouwd. Wij zijn verkocht hoor. Deze graag, en dan een Aston Martin DBS Superleggera voor de vrije tijdsritjes.

Reageer op artikel:
Brabus 800 Widestar is een van de dikste G-klasses ooit
Sluiten