Als het op mooie, luxe, comfortabele en snelle auto’s aankomt ben je bij BMW aan het juiste adres. Vooral hun 7-serie is al jaren het toppunt van pure klasse binnen de autowereld. Er is weinig aan te merken op de paradepaardjes uit deze lijn van BMW, maar dat betekent niet dat hij nog beter kan. De Duitse autobouwer heeft daarom de handen ineen geslagen met de handige Harry’s van Alpina. Deze gasten maken van een uitstekende auto een exceptionele auto en dat hebben ze ook met de BMW 750i xDrive gedaan.

Aan de buitenkant is het verschil nog niet heel duidelijk, maar zodra je instapt zie je waarom deze variant zijn geld meer dan waard gaat zijn. Het interieur is tot in de puntjes afgewerkt en de leren stoelen nodigen direct uit om plaats te nemen achter het stuur. Het grootste verschil met de 750i merk je pas wanneer je hem start. Het origineel was met 445 pk al een behoorlijke krachtpatser, maar voor de B7 hebben ze de 4,4 liter twin-turbo V8 zo opgepompt dat hij nu 608 pk levert. Dankzij deze upgrade zit hij binnen 3,6 seconden op de 100 km/u en doet daarmee niet veel onder voor menig supercar. Dankzij een geheel nieuw in- en uitlaattraject, intercooler, turbo’s en zuigers ligt de topsnelheid van dit monster zelfs op 310 km/u.

Om al dat geweld in bedwang te houden is de B7 voorzien van luchtvering met actieve dempers, monsterlijke remmen en een systeem waarbij je met de achterwielen kan sturen. Het maakt dus niet uit hoe hard je met deze bolide over de bergweggetjes knalt, je zit altijd comfortabel aan de weg geplakt.

In ieder opzicht is deze B7 de ultieme BMW en daar gaat waarschijnlijk ook een pittig prijskaartje aan hangen. Voor welke prijs hij straks in de catalogus komt te staan is nog niet bekend, maar de 750i kost al bijna een ton dus ga er maar vanuit dat de B7 niet voor een gebakken ei en een appeltaart over de toonbank zal gaan. Je krijgt er gelukkig wel een hoop stijl, klasse en pure power voor terug. Wat. Een. Droomauto.