5 regels om spieren aan je frame toe te voegen

luc 1 mei 2015 Entertainment

Als je je geen zorgen maakt of je met een sixpack deze zomer rondloopt of niet, maar gewoon spiermassa toe wilt voegen aan je frame, dan hebben wij de vijf gouden regels voor je. Dat je naar de sportschool moet gaan om je spieren te stimuleren om groter te groeien weten de meesten wel. Maar alleen hiermee ga je het niet redden. Volg deze vijf regels en voor je het weet moet je de vrouwtjes van je afslaan.

1. Calorien zijn de sleutel tot groei, maar zorg ervoor dat je niet over eet

Als je wilt groeien, moet je eten. Als je een moeilijke eter bent, dan zal fast-food zo nu en dan je best kunnen helpen om aan je calorien te komen. Maak hier echter geen gewoonte van, want het eten is vaak erg vet. Wij raden je aan zo’n 300-500 calorien per dag meer te eten dan je lichaam verbrandt door middel van training en gewoon de energie die het nodig heeft om je lichaam ‘te laten werken.’ Een simpele manier om uit te rekenen hoeveel calorien je nodig hebt per dag is door je lichaamsgewicht met 17 te vermenigvuldigen (let op: dit is wel je lichaamsgewicht in ponden). Voor een meer accurate schatting kun je de Harris-Bendict formule gebruiken. http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

2. Focus je op eiwitten

Eiwitten, eiwitten, eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen voor je spieren. Het is zelfs de enige voedigsstof die spiergroei kan stimuleren. Bodybuilders raden vaak aan om 1 gram per pond lichaamsgewicht binnen te krijgen. Reken met onderstaande link je gewicht van kilo’s naar ponden om. http://www.metric-conversions.org/nl/gewicht/kilogrammen-naar-ponden.htm

3. Eet na je training

Het is erg belangrijk om na je training een maaltijd vol koolhydraten en eiwitten binnen te krijgen. Na je training is je lichaam erg lui en zal het koolhydraten niet als vet opslaan maar juist gebruiken om spiergroei te stimuleren. En wanneer je er ook nog een goede hoeveelheid eiwitten bij eet, heb je een spiervoedende combo te pakken.

4. Drink genoeg water

Ja wij weten het ook wel. We hebben dit punt nu in al onze fitnessrubrieken genoemd. Maar het is dan ook een heel belangrijk punt. Maar waar we het eerder hadden over de voordelen met betrekking tot het verliezen van vet, heeft het ook z’n voordelen voor het opbouwen van spiermassa. Je prestaties lijden er namelijk al onder wanneer je lichaam voor 1-2% is uitgedroogd. En als je wacht tot wanneer je dorst hebt, is het al te laat. Drink ook genoeg tijdens je training dus.

5. Spiergroei verschilt per individu

Afhankelijk van hoe groot iemand is, en hoe lang diegene al traint zal spiergroei verschillen per individu. Om ervoor te zorgen dat je voornamelijk spier opbouwt en geen tot weinig vet, moet je ook kijken naar wat de spiegel je verteld en niet alleen de weegschaal. Ga er ook niet vanuit dat je elke week een bepaalde hoeveelheid aan moet komen. Het kan zijn dat je de ene week een halve kilo aankomt en de volgende week anderhalve kilo en de week erop helemaal niks. Dit zegt dan nog niks. Mocht je een volle twee tot drie weken niks aankomen, verhoog dan je calorie inname met 200.

Reageer op artikel:
5 regels om spieren aan je frame toe te voegen
Sluiten