Voor vele jongeren en ouderen is het ongetwijfeld een natte droom: geld verdienen met gamen. Om 11 uur s’ ochtends je eerste halve liter opentrekken, console aan knallen en gamen maar. Call of Duty bijvoorbeeld. Een paar gasten hebben het geluk om Call of Duty voor hun beroep uit te oefenen. Iemand zoals Matt Haag. Wellicht heb je wel eens een headshot van z’n alterego Nadeshot gehad.

Matt is een fervent Call of Duty-speler en heeft een eigen YouTube-account waarin hij tips and tricks deelt met de rest van de gamewereld. Zijn channel heeft inmiddels bijna anderhalf miljoen volgers. Met zo veel volgers kan een lucratief sponsordealtje natuurlijk niet uitblijven. Zo wordt Nadeshot inmiddels al door Red Bull onderhanden genomen en zij nemen dat behoorlijk serieus. Zo heeft Red Bull al een trainingskamp voor Matt en zijn teamgenoten belegd  in een lekker huisje in Venice Beach, Los Angeles. Inclusief yogasessies en voedingsdeskundigen. Red Bull heeft zelfs iemand ingehuurd om zijn hersenactiviteiten te meten. Dan ga je behoorlijke pro als gamer.

Met deze geintjes verdiend Matt momenteel knaken bij de vleet – 1 miljoen dollar per jaar om precies te zijn. Maar de COD-koning kent ook de andere kant van de medaille. Drie jaar geleden stond hij namelijk nog lekker burgertjes te flippen bij de McDonalds voor een minimumloon.