Zo organiseer je een onvergetelijke party

Het organiseren van party’s lijkt natuurlijk echt een vrouwending, maar niets is minder waar. Koningen organiseerden al weelderige banketten in de middeleeuwen, celebrities zetten hun cribs volledig op z’n kop en stinkend rijke plutocraten geven fortuinen uit om van hun superjacht een drijvende feesttent te maken. Jij kunt dat ook, en daar heb je echt geen villa’s, paleizen, superjachten voor nodig.

Of het nu gaat om een verjaardag, een buurtfeest, een zakelijk evenement of een bruiloft: als er iets te vieren valt, moet het onvergetelijk zijn. Het gaat er immers niet alleen om wát je viert, maar ook dát je het viert. Met deze tips ga jij een onvergetelijke party tegemoet waar mensen nog lang over zullen praten. Goed voor je credits, bro!

Zorg voor méér dan genoeg eten en drank
Een paar worstjes, een homp komijnekaas en een zak chips zijn perfect voor een avondje Netflix ’n chill met je chicky, maar als er een horde joelende, overenthousiaste feestgangers op de stoep staat, kun je maar beter tot in de puntjes voorbereid zijn. Trek de voorraden open, zorg voor een overvloed aan hapjes – zowel zoet als hartig – en maak het jezelf vooral niet te moeilijk. Gevulde eitjes, bladerdeeghapjes en miniworstenbroodjes zijn zomaar wat simpele ideetjes. Een goede tip is om de gasten van tevoren te vragen wat ze lekker vinden, bijvoorbeeld door middel van een poll op Facebook. Heb je uiteindelijk een leuk menuutje samen weten te stellen? Maak er dan menukaarten van die je feestje écht royaal maken. Kun je ook gewoon je alcoholische versnaperingen op vermelden.

Een swingende Spotify-playlist brengt sfeer in da house
Vroeger moest je Cd’tjes branden en YouTube-playlists samenstellen, maar gelukkig hebben we vandaag de dag Spotify. Deze software staat vol met playlists die speciaal voor party’s zijn gemaakt. Goed voor de luie mens die geen zin heeft om al te veel moeite te doen. 80’s, 90’s, hiphop, rockmuziek – je kunt het zo gek niet bedenken of er is een lekkere afspeellijst van te vinden. En echt, dat is beter dan de radio, want met al die reclame en die stemmen die erdoorheen praten, is dat totaal ongeschikt. En zet vooral een playlist op waar mensen van aan het dansen slaan. Niets maakt een party zo onvergetelijk als een dansende menigte!

Een lekker themaatje doet wonderen
Bij een themafeest denk je natuurlijk aan zo’n walgelijke verkleedpartij waarop geen hond zit te wachten. Gelukkig is dat niet nodig, want je kunt het thema ook terug laten komen in de muziek en in decoratieve details. Servetten, slingers en garnering in een bepaalde kleur bijvoorbeeld. Een goeie tip is om je chicky of een meisje uit je vriendengroep te vragen of ze je wil helpen. De ladies zijn heel creatief als het gaat om het organiseren van evenementen en kunnen je vast helpen.

Marketen die shit
Wil je het écht goed doen, dan moet je natuurlijk ook aan je promotie werken. Want wat is nu een party zonder marketing? Laat de wereld weten dat je het lauwste feest ooit organiseert en laat posters drukken om aan de muren van je werkplaats, school, huis, kroeg te spijkeren! 

Reageer op artikel:
Zo organiseer je een onvergetelijke party
Sluiten