Mercedes-Maybach G650 Laundalet is de dikste G-klasse tot nu toe

Zo, hallo. De dikste G-klasse ever is hier. De centaur is half Mercedes, half Maybach en heeft de naam G650 Landaulet meegekregen. Op de aankomende autosalon van Genève, begin volgende maart, zal het bakbeest officieel onthuld worden.

Maar wat hebben we hier nou eigenlijk? Nou, eigenlijk krijg je een limo die kan transporteren in een off road bolide waarbij het dakje ook nog open kan. Zoals het een echte Mercedes-Maybach betaamt ligt er een biturbo V12 in die 630 pk produceert en liefst 1.000 Newtonmeter aan koppel.

Specs zijn nog niet vrijgegeven, maar als je ervanuit gaat dat een normale G65 in een luttele vijf seconden naar de 100 scheurt, dan kan je ervanuit gaan dat deze dat nog net ietsje rapper doet. Jij als koper zal er straks hartstikke blij mee zijn, maar de mensen die met je mee rijden zullen mogelijk een nog grotere glimlach op het gezicht krijgen. Zoals elke Maybach is het met name een auto die niet de bestuurder, maar de andere passagiers tevreden stemt.

Denk aan voortreffelijke leren massagestoelen, een drankhouder die je koffie warm houdt en je blikje cola koel, uitklapbare tafeltjes, dubbele 10-inch schermen en er is een elektrisch dak waarbij lekker kan uitwaaien in de open lucht. Verder is nog een glazen scherm die de voor- en achterruimte van elkaar scheiden en met een extra druk op de knop ondoorzichtig kunnen worden gemaakt. Altijd handig als je een beetje privacy wilt met je chick.

In de herfst van dit jaar zal de bazenbak waarschijnlijk geïntroduceerd worden. Toch jammer dat er maar 99 van worden gemaakt.

Reageer op artikel:
Mercedes-Maybach G650 Laundalet is de dikste G-klasse tot nu toe
Sluiten